יום שישי, 11 באפריל 2008

מזכיר מועצת בילעין (התמים) מזהיר את התמימים

אסתי אהרונוביץ' פרסמה בשבוע שעבר כתבה שולית במוסף הארץ על פועלו האחרון של מוחמד אל-חטיב. אל-חטיב (אל תתבלבלו עם הרוצח הערבי-ישראלי בעל אותו השם שרצח את מיכאל רונקין וגם נחשד ברצח אולג שייחט), כיום מזכיר המועצה בילעין, שלח בקשת פרסום מודעה בעיתון החרדי "יתד נאמן" באמצעות עורך הדין מיכאל ספרד.
המודעה, תחת הכותרת "אזהרה", מתריעה בפני הציבור החרדי שלא לרכוש דירות בשכונת מתיתיהו מזרח במודיעין עילית.
"מאות יהודים תמי לב, שרכשו ב'מתתיהו מזרח' דירות, נקלעו לצרה גדולה", נכתב במודעה, "כשהתברר שהחברות בנו את הדירות באופן לא חוקי, הקפיא הבג"ץ את הבניה והאכלוס כמעט שנתיים. בסוך 2007 הפשיר הבג"ץ את הפניה, אבל הורה להזיז מערבה את גדר ההפרדה שבנויה כיום ממזרח לשכונה. בג"ץ קבע שהגדר החדשה תעבור בתוך השטח שתוכנן לשכונה, אך עדין לא ידוע היכן בדיוק תיבנה. מי שרוכש כיום במקום דירה 'על הנייר' עלול לגלות שביתו מתוכנן בחלקת אדמה אשר מעבר לגדר החדשה, ולכן לא יבנה לעולם."
אל-חטיב עושה הטוב, רק מנסה להשכין שלום ולדאוג ליהודים הטובים שעלולים לגור מחוץ לגדר ההפרדה. בסדר. העיתון כמובן סירב לפרסם את המודעה, והעיתונאית אהרונוביץ' אומרת לאל-חטיב, "דאגתך לרוכשי הדירות במגזר החרדי נוגעת ללב." נו, באמת.

אז מה באמת הענין? אל-חטיב ועו"ד ספרד היו אלו שהגישו את העתירות לבג"צ נגד הרחבת הגדר על מנת לאפשר את סיום בנייתה של שכונת מתתיהו מזרח, ובכלל מנעו את המשך הבניה. לפני כמה חודשים הם אכן הצליחו בבג"צ כשהזה הורה לשנות את תוואי הגדר. נכון לעכשיו אין תוואי גדר מוגדר, אלא שהוא מן הסתם יעטוף את השכונה היהודית ויפריד אותה מבילעין ואדמות החקלאות של תושביו. אלא שממה חוששים אל-חטיב וספרד? אם יגיעו עוד משפחות יהודיות לאכלס את שכונת מתתיהו, הן כנראה ירחיבו את תוואי הגדר. יהיה חסר הגיון שהגדר לא תעטוף את כל התושבים היהודים. מה יעשו שני "התמימים" הללו? ינסו להרתיע יהודים מלאכלס את השכונה באמצעות מודעה בעיתון חרדי מוביל. כשזה לא הלך, לא קרה נזק באמת, כי תמיד אפשר לומר ל"הארץ" שהחרדים ההם מסננים אותם והוא ישמח להיחלץ לעזרתם.

אין תגובות: